Серпнева конференція 2015

Доповідь начальника відділу освіти Кіровоградської РДА, презентація


Виступи для он-лайн обговорення:
1.     1.  Трансформування новихформ роботи креативної освіти у практичну діяльність педагогічних працівниківшляхом використання інноваційних технологій. (Смоліна О.С., завідувач РМК відділу освіти Кіровоградської районної державної адміністрації).
      3. Використанняінформаційно-комунікаційних технологій навчання як умова підвищення якостісучасної філологічної освіти. (Кожухар І.А., методист РМК відділу освіти Кіровоградської районної державної адміністрації)
      4. Моніторингові дослідження якості навченості учнів умалокомплектній школі. (Гуненко Т.В., ЗДНВР Оленокосогорівська ЗШ І-ІІІ ступенів).













17 коментарів:

  1. Безперечною істиною є та, що розвитку особистості кожного школяра і підвищення творчої активності обдарованих дітей сприяє впровадження інноваційних технологій навчання. Обравши у 2011-2012 н.р. методичну проблему «Розвиток творчої особистості у процесі викладання української мови та літератури в умовах ососбистісно зорієнтованого навчання», поставила собі за мету перш за все освоїти саме сучасні освітні технології, адже базові навички користувача ПК на той час уже мала (пройшла спеціалізовані курси при Кіровоградському ОІППО імені В.О.Сухомлинського (сертифікат MICROSOFT про навчання за курсом «Основи інформаційно-комунікаційних технологій» за програмою «Партнерство в навчанні» (KRVG №448 від 30.06. 2008 р.)).
    Впровадження в практику роботи з учнями ІКТ дає змогу зацікавити їх самостійним пошуком різних джерел інформації, розвивати творчі здібності, критичне мислення, вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки, бо у сучасному інформаційному просторі дана технологія є актуальною.
    В своїй педагогічній практиці, працюючи з колективом учнів як класний керівник та як учитель української мови та літератури, із задоволенням розкриваю для себе та своїх вихованців великий потенціал, закладений у сучасних ІКТ та можливостях мережі Інтернет.
    Хочу подякувати методисту РМК Кожухар І.А. за вміння націлити словесників Кіровоградського району на опанування інформаційних технологій навчання, узагальнити їхні творчі здобутки, окреслити перспективи. Секційні засідання під її керівництвом були справді школою з обміну цінним досвідом. Цьогорічна серпнева зустріч у Первозванівці не стала винятком.
    Серпнева Первозванівка нас знову зустрічає,
    Словесники району тут звикли працювать.
    Усміхнений директор так щиро привітає
    І знов запропонує й на той рік приїжджать.
    В великій світлій залі всі чинно посідали,
    Про підсумки й завдання послухати хотять.
    Останні літні справи на цілий день відклали,
    Бо треба в рік навчальний обізнаним вступать.
    Нехай новий навчальний здоров’я посилає,
    Натхнення і достаток, підтримку і любов.
    Щоб за роботу плідну нас гордість лиш проймала,
    Зарплата серце гріла, щомісячно зростала,
    Шкільна адміністрація достойно цінувала,
    А учні-вундеркінди дивують знов і знов.



    ВідповістиВидалити
  2. Розвитку творчої особистості, підвищенню кваліфікаційного рівня педагогів сприяє застосування інноваційних методів та форм методичної роботи. Це було одним з пріоритетних напрямків роботи методичного кабінету відділу освіти Кіровоградської районної державної адміністрації (завідуюча РМК Смоліна О.С.) у 2014-2015 навчальному році. В своїй роботі ми, адміністрація Созонівського НВК, відчуваємо, як працівники РМК власним прикладом заохочують педагогів до впровадження інноваційної діяльності в навчальному закладі. А це в свою чергу дуже допомагає здійснювати керівництво даною формою роботи.
    Матеріали застосування вчителями району інноваційних педагогічних технологій висвітлюються на сайтах методичного кабінету, навчальних закладів, блогах вчителів. У виступі завідуючої районним методичним кабінетом Смоліної О.С. вказано посилання, де ми можемо ознайомитися з величезною проробленою роботою методичного кабінету у 2014-2015 навчальному році щодо популяризації кращого досвіду та інноваційних механізмів в організації навчально-виховного процесу, трансформації нових педагогічних ідей, інноваційних технологій в практику роботи освітян району.
    Щиро дякую за допомогу в роботі як заступника директора з навчально-виховної роботи. Успіхів, творчих злетів бажаю керівникам, методистам , працівникам районного методичного кабінету та відділу освіти Кіровоградської РДА!

    ВідповістиВидалити
  3. У Концепції загальної середньої освіти вказано на необхідність розв'язання проблеми підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне та професійне зростання, уміє розв'язати нові педагогічні завдання.Тому застосування інноваційних педагогічних технологій та методик, реалізація принципів індивідуалізації, диференціації, впровадження інтерактивних форм, нових методів і засобів навчання, виховання й управління є необхідними складовими у роботі сучасного вчителя.
    В.О. Сухомлинський писав: "Природа мозку дитини потребує, щоб її розум виховувався біля джерела думки..." Джерелом для вчителів Кіровоградського району є методисти РМК на чолі з Оксаною Сергієвною. Дякую за співпрацю, можливість розвиватися і почувати себе конкурентно-спроможним учителем.

    ВідповістиВидалити
  4. Сьогодні в суспільстві відбувається багато змін, і сучасному школяреві необхідно крокувати в ногу з цими змінами. Традиційний педагог йде зі "сцени." На зміну йому приходить педагог-дослідник, вихователь, консультант, керівник проектів, педагог з інноваційним стилем мислення, здатний до творчої та професійної діяльності, до самовизначення і саморозвитку. Такий педагог позитивно впливає на якість навчання і виховання в освітньому закладі, створює умови для духовного розвитку дітей, здійснює особистісно - орієнтований підхід до них. Займаючись інноваційною діяльністю, розвиваючи інноваційну активність, створюючи щось значне, нове, гідне уваги, педагог і сам росте, оскільки "в творчих, доблесних справах людини - найважливіше джерело його зростання ". Методисти районного кабінету приділяють значну увагу інноваційній діяльності. Кожний проведений семінар ефективний та корисний для кожного педагога. Хочу подякувати методичному кабінету за високий професіоналізм. Бажаю всім творчих злетів!

    ВідповістиВидалити
  5. Психолого-педагогічні особливості реалізації принципу наступності передбачають тісну співпрацю педагогів дошкільних закладів,
    вчителів початкової школи та сім'ї майбутніх школярів. Вибір
    варіативних форм, методів та змісту реалізації наступності залежить від
    володіння педагогів інноваційними технологіями, рівня розвитку
    педагогічної культури батьків, врахування як колективних, так і
    індивідуальних форм роботи, сприяння формуванню педагогічної
    рефлексії у батьків, що позитивно впливає на процес адаптації дитини у
    школі.
    Дякую методичному кабінету за можливість удосконалювати свої знання!

    ВідповістиВидалити
  6. Сучасному суспільству потрібен вчитель - професіонал з високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання. Школа сьогодні відчуває потребу саме у вчителеві, який постійно прагне до самовдосконалення.
    Тож, виступи переконливо доводять, що діяльність районного методичного кабінету спрямована на зростання творчого потенціалу педагогів. Дякую за змістовні та актуальні статті!

    ВідповістиВидалити
  7. Як на мене, інформаційно-комунікаційні технології в навчанні перебувать на сьогоднішній день в стрімкому розвитку. Мабуть не існує такого вчителя, який би хоч раз в своєму житті не використовував ту саму презентацію чи проект.
    На своєму досвіді можу сказати, що діти на таких уроках більш активні, у них зявляється іскорка в очах, виникає інтерес до навчання.
    Але не потрібно перенасичувати свої уроки інформаційно-комунікаційними технологіями, адже у вчителя словесника з його учнями повинне бути живе спілкування.

    ВідповістиВидалити
  8. Сьогодні ми є свідками того, що Інтернет-навчання починає переважати практично на всіх рівнях здобуття освіти. Відповідно в нашу професійну підготовку поступово входить ще одна компетенція – оволодіння основами інформаційних технологій та методика їх використання у викладанні іноземних мов. Тому, нові форми роботи креативної освіти мають бути обов’язково спрямовані на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагога шляхом залучення до різноманітних ІКТ заходів.
    Щиро дякую працівникам районного методичного кабінету на чолі з Оксаною Сергіївною за співпрацю та заохочення до впровадження інноваційної діяльності!

    ВідповістиВидалити
  9. Хочу підтримати Олю Коваленко. Нещодавно натрапив на цікаву, як на мене, статтю «Школа без комп’ютерів». Співробітники високотехнологічних компаній, які базуються в Кремнієвій долині (таких гігантів як Google, Apple, Yahoo, eBay, Hewlett-Packard), все частіше відправляють своїх дітей в школу без комп'ютерів. Називається ця школа — Waldorf of the Peninsula. Вона має дуже простий вигляд — дошки з кольоровою крейдою, книжкові полиці з енциклопедіями, дерев'яні парти з зошитами та олівцями. Для навчання в ній використовують звичні, не пов'язані з новітніми технологіями інструменти: ручки, олівці, швейні голки, іноді навіть глину тощо. І жодного комп'ютера. Їх використання заборонено в класах і не заохочується вдома. А як Ви гадаєте, шановні колеги, чи можна це вважати кроком назад в методиці викладання шкільного курсу?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Шановний Юрію, ми з вами у свій час навчалися у школах без комп'ютерів (!) і, як не дивно, стали нормальними людьми! Використання комп'ютерних технологій у школі на уроках повинно бути дозованим. Маю 9-річного сина, бачу, скільки часу він може проводити біля компютера, планшета. Якщо не забороняти - буде сидіти, поки за ним не засне! Через кілька років матимемо проблеми з комп'ютерною залежністю, як зараз із наркотичною. Діти спілкуються "віртуально"! Безумовно, ми, вчителі, зможемо навчати дітей і он-лайн (як показав досвід останніх років: ІКТ, Інтернет, хмарні технології - все ми можемо!). Але, на жаль, не зможе комп'ютер вплинути на дитину своєю особистістю, похвалити, на чомусь акцентувати увагу, задати провокативне питання, не загляне через очі дитині в душу.

      Видалити
  10. Сьогодні важливо відтворити в українському суспільстві почуття істинного патріотизму як духовно-моральної та соціальної цінності, сформувати у молоді громадянсько активні,соціально значущі якості, які вона зможе проявити в усіх видах діяльності,і, перш за все, пов’язаних із захистом інтересів своєї родини, рідного краю, народу та Батьківщини,реалізації особистого потенціалу на благо української держави. У різні часи та епохи, в усіх цивілізованих державах сім я, школа,суспільство ставили перед собою завдання – виховати громадянина, патріота своєї країни.
    Щиро дякую Погрібній Н.В. за змістовну статтю!!!

    ВідповістиВидалити
  11. Макаренко писав: "Педагогічна майстерність — це високе мистецтво навчання і виховання, що постійно вдосконалюється, доступне кожному педагогу, основу якого складають професійні знання, вміння і здібності”
    Саме підвищенню професійної компетентності і методичної майстерності вчителів і сприяє застосування інноваційних методів та форм методичної роботи. Вона спонукає кожного вчителя до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками; дає можливість молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і більш досвідчених колег; забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
    Стаття Смоліної О.С.(завідувач РМК) знайомить нас з величезною роботою методичного кабінету щодо популяризації та впровадження інноваційних технологій в практику роботи вчителів.
    "Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися й надихатися
    силами, які пробудилися в ній". (А.Дістерверг).
    Дякуючи зусиллям та роботі методичного кабінету,ми завжди йдемо в ногу з сучасністю!

    ВідповістиВидалити
  12. В інформатизованому суспільстві без оволодіння початковою комп'ютерною грамотністю й уміння використовувати комп'ютерні засоби для рішення певних задач немислима реалізація творчого потенціалу людини в сучасній науці, культурі, виробництві, ділових і інших сферах життя. Молода людина, яка не володіє сучасними ІКТ буде неминуче відкинута за межі сучасного інформаційного суспільства.
    Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє вчителю урізноманітнити навчальний процес, стимулює навчальну діяльність учнів, робить уроки незабутніми, наочними, барвистими, інформативними, інтерактивними, заощаджує час учителя та учня, дозволяє працювати учневі у своєму темпі, дозволяє вчителю працювати з учнем диференційовано і індивідуально, дає можливість оперативно проконтролювати та оцінити результати навчання.
    Щиро вітаю колег з початком навчального року!

    ВідповістиВидалити
  13. Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів надають велику увагу на виховання дитини і його сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер його улюбленої практичної діяльності - гри, змінюються і його улюблені герої і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, лекція вчителя, конспект уроку.
    Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів.
    Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній загальноосвітній школі в останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів.
    Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.
    Якісна підготовка педагогів, безперервне підвищення рівня професійної компетентності – запорука успішного вирішення педагогічних завдань. Тому саме методична робота з педагогічними кадрами, нарощування і оновлення фахових знань, втілення в роботу нових педагогічних технологій, вивчення, узагальнення і поширення педагогічного досвіду є складниками розвитку творчого вчителя і колективу в цілому. Дякую методичному кабінету за високий професіоналізм, сумлінну працю, досягнуті успіхи.
    Всіх колег Кіровоградського району вітаю з початком нового навчального року. Нехай ваші мудрість, інтелект та завзяття завжди будуть вшановані учнями, батьками, державою, а „яскравих зірочок”, „чистих перлин” і „відшліфованих діамантів” серед наших учнів буде набагато більше.

    ВідповістиВидалити
  14. Головна мета інноваційної освіти — збереження і розвиток творчого потенціалу людини. Проте сьогодні недостатньо творчості та проектування. Освіту потрібно сприйняти як загальнолюдську цінність. Для цього насамперед необхідно зробити так, щоб вона розвивала гармонійне мислення, побудоване на поєднанні внутрішньої свободи особистості та її соціальної відповідальності, а також терпимості до інакомислення. Сьогодні мисляча людина зобов'язана спостерігати, аналізувати, вносити пропозиції, відповідати за ухвалені рішення й уміти долати конфлікти й суперечності. А для цього вона повинна мати культуру, багатокритерійну установку розв'язання завдань, а також розуміти, що ніхто не може претендувати на істину в останній інстанції і жодну теорію не можна вважати універсальною і вічною. Отже, головний принцип інноваційної освіти полягає в тому, що вона скерована на формування світогляду, основаного на багатокритерійності рішень, терпимості до інакомислення й відповідальності за свої дії.

    ВідповістиВидалити